Friday 23 March 2018

Ulasan Ebook : Pengurusan Anak Istimewa

Jujur kata, saya tidak mempunyai pengalaman dengan anak istimewa Autisme. Baik dari sebelah ibu dan bapa atau dari sebelah suami. Maka pengetahuan saya mengenai Autisme sangatlah sedikit. 

Setelah membaca ebook ini, terutamanya di Bab 3, saya telah mengetahui serba sedikit mengenai ciri-ciri anak istimewa ini. Ciri-ciri ini penting untuk diketahui umum. Apabila masyarakat umum mengetahui ciri-ciri ini, mereka pasti akan bereaksi dengan lebih positif lagi, terutamanya kepada ibu bapa nak itu.

Walaubagaimanapun, tidak dinyatakan di dalam ebook bagaimana anak-anak istimewa ini dirawat? Apakah terapi yang digunakan oleh doktor atau ahli terapis? Adakah terapi itu sama untuk semua peringkat umur?

Terima kasih sekali lagi diucapkan kepada Puan Niza kerana telah menyediakan ebook ini sebagai sumber asa kepada ibu bapa yang mempunyai anak Autisme, khususnya, dan kepada masyarakat umum secara amnya.

No comments:

Post a Comment

Penyebab masalah penglihatan warna

Biasanya, kekurangan warna adalah keadaan yang diwarisi yang disebabkan oleh gen resesif yang berkaitan dengan X, yang diluluskan dari seor...